غذاهای مناسب برای کاهش وزن

۷۰ بازديد

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

1- تخم مرغ کامل

یکی از 20 غذا مناسب برای کاهش وزن تخم مرغ است. اگر چه مصرف زیاد تخم مرغ سطح کلسترول بد بدن را در برخی افراد افزایش می دهد، اما در صورت نیاز به کاهش وزن تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای خوردن است.

تخم مرغ بسیار سیرکننده و مغذی است. در مقایسه با کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان شیرین، تخم مرغ می تواند اشتها را در اواخر روز سرکوب کند

تخم مرغ ها پروتئین و چربی بالایی دارند و بسیار سیر کننده هستند. این ویژگی باعث می شود که شما از خورد زیاد امتناع کنید.

یک مطالعه در 30 زن دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه ، به جای نان شیرین ، احساس سیری را افزایش می دهد و باعث می شود شرکت کنندگان برای 36 ساعت آینده کمتر غذا بخورند.

این مطالعه هشت هفته دیگر نیز ادامه یافت و نشان داد تخم مرغ برای صبحانه در مقایسه با نان شیرین باعث کاهش وزن می شود. و مقدار کالری دریافتی در رژیم غذایی را کاهش می دهد.

تخم مرغ همچنین به طور خارق العاده ای غنی از مواد مغذی است. و می تواند به شما کمک کند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق یک رژیم غذایی با کالری کم دریافت کنید. جالب اینجاست که تقریباً تمام مواد مغذی موجود در تخم مرغ در زرده آن وجود دارد.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

2- سبزیجات برگ دار

یکی دیگر از 20 غذای مناسب برای کاهش وزن، غذاهایی هستند که با استفاده از سبزیجات برگ دار تهیه شده است.

سبزیجات برگ دار نه تنها کالری کمی دارند بلکه دارای فیبر زیادی نیز هستند که به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید.

سبزیجات برگ دار شامل کلم پیچ ، اسفناج ، کاهو و چند عدد دیگر می شود.آنها دارای خواص مختلفی هستند که آنها را برای رژیم لاغری مناسب می کند ، مانند کم کالری بودن و کربوهیدرات و سرشار از فیبر.

خوردن سبزیجات برگ دار یک روش عالی برای افزایش حجم وعده های غذایی شما ، بدون افزایش کالری است. مطالعات متعدد نشان می دهد که وعده های غذایی و رژیم های غذایی با تراکم بالا و انرژی پایین باعث می شود افراد در کل کالری کمتری مصرف کنند.

سبزیجات برگ دار نیز بسیار مغذی بوده و دارای بسیاری از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی از جمله کلسیم هستند. مطالعات نشان داده آنها به چربی سوزی نیز کمک می کنند.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

3- ماهی سالمون

یکی دیگر از 20 غذای مناسب برای کاهش وزن، ماهی سالمون است. این ماهی و کلا ماهی های چرب فوق العاده سالم و خوشمزه هستند. و با کالری نسبتا کمی که دارند ساعت ها شما را سیر نگه می دارند.

ماهی سالمون هم از پروتئین و هم از اسیدهای چرب امگا 3 سرشار است. به همین دلیل این ماهی گزینه مناسبی برای یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن است. 

ماهی سالمون دارای پروتئین با کیفیت بالا ، چربی های سالم و مواد مغذی مهم مختلف است. این ماهی (و به طور کلی غذاهای دریایی) همچنین ممکن است مقدار قابل توجهی ید تأمین کنند.

ید ماده ای مغذی است که برای عملکرد مناسب تیروئید ضروری است. هنچنین ید برای عملکرد مطلوب متابولیسم مهم است.

مطالعات نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از افراد نیاز ید خود را تامین نمی کنند.

ماهی قزل آلا همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 است. که نشان داده شده به کاهش التهاب کمک می کند. و همچنین نقش مهمی در چاقی و بیماری های متابولیک دارد.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

4- سبزیجات صلیبی

یکی دیگر از 20 غذا برای کاهش وزن سبزیجات صلیبی هستند. سبزیجات چلیپایی (صلیبی) شامل کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم و جوانه بروکسل است.

سبزیجات چلیپایی کالری کم، اما فیبر و مواد مغذی زیادی دارند. افزودن آنها به رژیم غذایی شما نه تنها باعث کاهش وزن می شود. بلکه می توانند سلامت کلی شما را نیز بهبود بخشند.

مانند سایر سبزیجات، سبزیجات صلیبی سرشار از فیبر هستند. آنها به طرز باور نکردنی احساس سیری به شما می دهند.

علاوه بر این ، این نوع سبزیجات معمولاً حاوی مقادیر مناسبی پروتئین هستند.

سبزیجات صلیبی در مقایسه با غذای های حیوانی و حبوبات، دارای پروتئین نیستند. اما با این حال در مقایسه با بیشتر سبزیجات دیگر هنوز مقادر پروتئین بالایی دارند.

ترکیبی از پروتئین ، فیبر و تراکم کم انرژی باعث می شود که در صورت نیاز به کاهش وزن ، سبزیجات چلیپایی به غذایی عالی برای وعده های غذایی شما تبدیل شود.

نکته قابل توجه در مورد سبزیجات صلیبی این است که حاوری مواد ضد سرطانی نیز هستند.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

5- گوشت گاو و سینه مرغ بدون چربی

یکی دیگر از 20 غذای مناسب برای کاهش وزن گوشت گاو و سینه مرع بدون چربی هست. گوشت در این چند سال از دیدگاه برخی افراد به عنوان غذایی مضر شناخته شده است.

هنوز شواهد کافی برای تایین مضر بودن قطعی گوشت وجود ندارد. می توان علت اصلی چنین طرز فکری را مشکلات مختلف بهداشتی دانست.

خوردن گوشت بدون چربی راهی عالی برای افزایش مصرف پروتئین است. خوردن یک رژیم غذایی با پروتئین باعث می شود روزانه 80-100 کالری بیشتر بسوزانید.

اگرچه گوشت فرآوری شده ناسالم است. اما مطالعات نشان می دهد که گوشت قرمز فرآوری نشده خطر بیماری قلبی یا دیابت را افزایش نمی دهد.

طبق دو بررسی بزرگ انجام شده مشخص گردید گوشت قرمز ارتباط بسیار ضعیفی با سرطان در مردان دارد. جالب این است که گوشت قرمز با سرطان در زنان هیچ ارتباطی ندارد و تاثیر گذار نیست.

حقیقت این است که گوشت غذایی دوستانه برای کاهش وزن است زیرا پروتئین زیادی دارد.

پروتئین را می توان جزء مغذی ترین مواد به شمار آورد. خوردن یک رژیم غذایی با پروتئین باعث می شود روزانه 80-100 کالری بیشتر بسوزانید.

مطالعات نشان داده است که افزایش مصرف پروتئین به 25٪ کالری روزانه می تواند اشتیاق به خوردن را تا 60٪ کاهش دهد، میل شما به میان وعده در اواخر شب را به نصف کاهش دهد و باعث کاهش وزن تقریبا یک پوند (0.45 کیلوگرم) در هفته شود.

اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید، می توانید گوشت های چرب بخورید. ولی اگر رژیم متوسط و یا پر کربوهیدرات دارید ، انتخاب گوشت بدون چربی مناسب تر است.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

6- سیب زمینی آب پز

یکی دیگر از 20 غذای مناسب برای کاهش وزن سیب زمینی آب پز هست. که به نظر می رسد جزء غذاهای مورد علاقه افراد نیست.

با این حال، سیب زمینی آب پز خواص مختلفی دارد. که آن را به یک غذای کامل تبدیل می کند. هم برای کاهش وزن و هم برای سلامتی مطلوب.

آنها حاوی طیف باورنکردنی متنوعی از مواد مغذی هستند. کمی از تقریباً هر آنچه که بدن شما نیاز دارد در سیب زمینی هست.

سیب زمینی آب پز جزء سیر کننده ترین مواد غذایی است. آنها به ویژه در کاهش اشتها مهارت دارند، به طوری که مصرف غذا را در روز بعد سرکوب می کنند. 

حتی افرادی وجود داشته اند که برای مدت زمانی طولانی، تنها غذای مصرفی آنها سیب زمینی بوده است. و با سیب زمینی تنها در زژیم غذایی خود زنده بودن.

آنها به ویژه دارای پتاسیم زیاد هستند. ماده ای مغذی که اکثر مردم به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند. پتاسیم نقش مهمی در کنترل فشار خون افراد دارد.

در مقیاسی به نام شاخص سیری، که میزان پر کردن شکم با غذاهای مختلف را اندازه گیری می کند. سیب زمینی سفید و آب پز بالاترین امتیاز را در بین تمام غذاهای آزمایش شده دارد.

معنی این امر این است که با خوردن سیب زمینی سفید و آب پز، به طور طبیعی احساس سیری خواهید کرد و غذاهای دیگر را کمتر می خورید.

اگر اجازه دهید سیب زمینی پس از جوشیدن مدتی خنک شود. با این روش مقادیر زیادی نشاسته مقاوم ایجاد می کند. ماده ای فیبر مانند که فواید مختلف برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

7- ماهی تن

یکی دیگر از 20 غذا برای کاهش وزن ماهی تن هست. این غذا نیز جزء مواد کم کالری و پر پروتئین است. در حین حال چربی کمی دارد.

ماهی تن در میان بدنسازان و مدلهای تناسب اندام محبوبیت بالایی دارد. زیرا مصرف ماهی تن یک روش عالی برای افزایش مصرف پروتئین است در حالی که کالری و چربی را کم نگه می دارد.

اگر می خواهید بر مصرف پروتئین تأکید کنید ، اطمینان حاصل کنید که ماهی تن را در آب و نه روغن درست کنند.

ماهی تن یک منبع عالی و بدون چربی از پروتئین با کیفیت بالا است. همچنین یک غذا با کالری کم می باشد که برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

8- لوبیا و حبوبات یکی از 20 غذا برای کاهش وزن

لوبیا و حبوبات افزودنی خوبی برای رژیم لاغری شما هستند. هم پروتئین و هم فیبر بالایی دارند و به احساس سیری کمک می کنند.

آنها شامل عدس، لوبیای سیاه، لوبیا قرمز می باشند.

این غذاها شامل مقدار زیادی پروتئین و فیبر هستند که دو ماده مغذی می باشند که نشان داده شده منجر به سیری می شوند.

لوبیا و حبوبات همچنین حاوی مقداری نشاسته مقاوم هستند.

مشکل اصلی این است که بسیاری از مردم در هضم حبوبات مشکل دارند. به همین دلیل ، مهم است که آنها را به درستی آماده کنید.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

9- سوپ ها

یکی دیگر از 20 غذای مناسب برای کاهش وزن سوپ ها هستن.

سوپ ها می توانند بخشی موثر در رژیم لاغری باشند. محتوای بالای آب آنها باعث سیری زیاد می شود. با این حال، سعی کنید از سوپ های خامه ای یا روغنی پرهیز کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، وعده های غذایی و رژیم های غذایی با تراکم بالا و انرژی پایین باعث می شوند افراد کالری کمتری مصرف کنند.

بیشتر غذاهایی که چگالی انرژی کمی دارند ، غذاهایی هستند که حاوی مقدار زیادی آب هستند ، مانند سبزیجات و میوه ها.

اما شما همچنین می توانید به غذای خود آب اضافه کرده و یک سوپ درست کنید.

برخی مطالعات نشان داده است که خوردن دقیقاً همان غذایی که به یک سوپ تبدیل شده است نه غذای جامد ، باعث می شود. افراد احساس سیری بیشتری کرده و به طور قابل توجهی کالری کمتری مصرف کنند.

فقط اطمینان حاصل کنید که چربی زیادی به سوپ خود مانند شیر خامه ای یا شیر نارگیل اضافه نکنید. زیرا این امر می تواند میزان کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

10- پنیر کلبه

محصولات لبنی شامل مقدار زیادی پروتئین هستند.

خوردن لبنیات بدون چربی ، مانند پنیر کلبه، یکی از بهترین راه ها برای دریافت پروتئین بیشتر بدون افزایش قابل توجه کالری دریافتی است.

یکی از بهترین های محصولات لبنیاتی پنیر کلبه است که کالری پایین و پروتئین بالا دارد. مقدار کربوهیدرات و چربی آن نیز بسیار کم است.

خوردن پنیر کلبه یک راه عالی برای افزایش مصرف پروتئین است. همچنین بسیار سیرکننده است و باعث می شود با تعداد نسبتاً کم کالری احساس سیری کنید.

محصولات لبنی همچنین دارای کلسیم زیادی هستند که ممکن است به چربی سوزی کمک کنند.

از دیگر محصولات لبنی کم چرب و پر پروتئین می توان به ماست یونانی و اسکاچ اشاره کرد.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

11- آووکادوها

یکی دیگر از 20 غذای مناسب برای کاهش وزن آووکاودوها هستن. البته آنها جزء میوه ها به شمار می روند.

آووکادو نمونه خوبی از یک منبع چربی سالم است که می توانید هنگام رژیم لاغری در رژیم غذایی خود بگنجانید. فقط مطمئن شوید که میزان مصرف خود را در حد متوسط نگه دارید.

در حالی که اکثر میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند، آووکادو مملو از چربی های سالم است.

آووکادو به ویژه از نظر اسید اولئیک تک اشباع نشده، همان نوع چربی موجود در روغن زیتون، بسیار غنی است.

آووکادو علی رغم اینکه بیشتر چربی است. حاوی مقدار زیادی آب و فیبر نیز است و باعث می شود انرژی کمتری از آنچه تصور می کنید، داشته باشد.

علاوه بر این، آنها یک افزودنی عالی برای سالاد سبزیجات هستند. زیرا مطالعات نشان می دهد که محتوای چربی آنها می تواند جذب آنتی اکسیدان کاروتنوئید از سبزیجات را 2.6 تا 15 برابر افزایش دهد.

آنها همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم از جمله فیبر و پتاسیم هستند.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

12- سرکه سیب

یکی دیگر از 20 غذای مناسب برای کاهش وزن سرکه سیب هست. سرکه سیب در جامعه بهداشت طبیعی بسیار محبوب است.

این ماده اغلب به عنوان چاشنی در غذاهایی مانند سوپ یا آش استفاده می شود و حتی برخی افراد آن را در آب رقیق کرده و می نوشند.

افزودن سرکه سیب به سالاد سبزیجات ممکن است باعث مهار اشتها شود و به طور بالقوه منجر به کاهش وزن بیشتر شود.

چندین مطالعه مبتنی بر انسان نشان می دهد که سرکه سیب می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

مصرف سرکه همزمان با یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا می تواند احساس سیری را افزایش دهد و باعث شود افراد 200-275 کالری کمتری برای بقیه روز مصرف کنند.

یک مطالعه 12 هفته ای در افراد چاق نشان داده که 15 یا 30 میلی لیتر سرکه در روز باعث کاهش وزن 2.6-3.7 پوند یا 1.2-1.7 کیلوگرم می شود.

همچنین مشخص شده است که سرکه باعث کاهش جهش قند خون بعد از غذا می شود. که ممکن است در طولانی مدت اثرات مفیدی داشته باشد.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

13- آجیل

آجیل با وجود چربی زیاد ، آنچنان که فکر می کنید چاق کننده نیست.

آجیل ها در صورت مصرف متوسط، می توانند به رژیم غذایی موثر در کاهش وزن کمک کنند.

آنها یک میان وعده عالی هستند، که حاوی مقادیر متعادل پروتئین، فیبر و چربی های سالم می باشند.

مطالعات نشان داده است که خوردن آجیل می تواند سلامت متابولیسم بدن را بهبود ببخشد و حتی باعث کاهش وزن شود.

علاوه بر این ، مطالعات جمعیتی نشان داده است، افرادی که آجیل می خورند نسبت به افرادی که مصرف نمی کنند سالم و لاغرتر هستند.

فقط اطمینان حاصل کنید که زیاده روی نکنید، زیرا هنوز کالری نسبتاً بالایی دارند. اگر تمایل به پرخوری و خوردن مقادیر زیادی آجیل دارید، بهتر است از مصرف آنها اجتناب کنید.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

14- غلات کامل

یکی دیگر از 20 غذا برای کاهش وزن غلات کامل هستن. گرچه غلات در سالهای اخیر شهرت بدی کسب کرده اند، اما برخی از انواع آن قطعاً سالم هستند.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید باید از غلات تصفیه شده اجتناب کنید. در عوض غلات سبوس دار را انتخاب کنید زیرا از نظر فیبر و سایر مواد مغذی بسیار بالاتر هستند.

غلات کامل شامل برخی از غلات سبوس دار است که با فیبر پر شده و حاوی مقدار مناسبی پروتئین هستند.

نمونه های قابل توجه غلات کامل شامل جو دو سر ، برنج قهوه ای و کینوا است.

جو دوسر مملو از بتا گلوکان ها و فیبرهای محلول است که ثابت شده باعث افزایش سیری و بهبود سلامت متابولیک بدن می شود.

هر دو برنج قهوه ای و سفید می توانند حاوی مقادیر قابل توجهی نشاسته مقاوم باشند. به خصوص اگر پخته شده و سپس اجازه داده شود تا خنک شوند.

بخاطر داشته باشید که غلات تصفیه شده انتخاب مناسبی نیستند و گاهی اوقات غذاهایی که روی آنها برچسب “غلات کامل” دارند غذاهای بی ارزش بسیار فرآوری شده ای هستند که هم مضر هستند و هم چاق کننده.

اگر در زژیم غذایی شما کربوهیدرات باید کم مصرف شود. بهتر است از غلات صرف نظر کنید زیرا آنها سرشار از کربوهیدرات هستند. اما در غیر این صورت خوردن غلات کامل مشکلی ندارد البته اگر می توانید آنها را خوب هضم کنید.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

15- فلفل تند

خوردن فلفل تند ممکن است در رژیم لاغری مفید باشد.

خوردن فلفل تند ممکن است اشتهای شما را به طور موقت کاهش داده و حتی باعث افزایش چربی سوزی شود.

آنها حاوی کپسایسین هستند. ماده ای که در برخی مطالعات نشان داده شده است که باعث کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی می شود.خوردن فلفل تند ممکن است در رژیم لاغری مفید باشد.

این ماده حتی به صورت مکمل و ماده اصلی بسیاری از مکمل های تجاری کاهش وزن نیز به فروش می رسد.

یک مطالعه نشان داد که خوردن 1 گرم فلفل قرمز باعث کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی در افرادی می شود که به طور منظم فلفل نمی خورند.

با این حال، هیچ تأثیری در افرادی که به خوردن غذای تند عادت داشتند، وجود نداشت. این امر نشان می دهد که سطح تحمل خاصی در بدن مقابل خوردن فلفل قرمز ایجاد می شود.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

16- میوه یکی از 20 غذا برای کاهش وزن

اکثر متخصصان بهداشت موافق مفید بودن میوه برای سلامتی هستند.

مطالعات متعدد جمعیتی نشان داده است که افرادی که بیشترین میوه و سبزیجات را مصرف می کنند نسبت به افرادی که کمتر مصرف می کنند سالم تر هستند.

اگرچه میوه ها مقداری قند دارند، اما می توانید به راحتی آنها را در رژیم لاغری قرار دهید. آنها سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و مواد مغذی مختلف هستند.

البته، همبستگی با علیت برابر نیست. بنابراین این مطالعات چیزی را اثبات نمی کنند. با این حال ، میوه ها خواصی دارند که باعث کاهش وزن می شوند.

میوه ها حتی اگر حاوی قند طبیعی باشند. چگالی انرژی کمی دارند و جویدن آنها مدتی طول می کشد. به علاوه ، محتوای فیبر آنها به شما کمک می کند تا قند، خیلی سریع در جریان خون شما آزاد نشود.

تنها افرادی که می خواهند از مصرف میوه اجتناب کنند یا آن را به حداقل برسانند. افرادی هستند که در رژیم غذایی آنها کربوهیدرات و کتوژنیک باید به مقدار کم باشد. همچنین افرادی که در هضم میوه مشکل دارند از مصرف آن خودداری می کنند.

بیشتر میوه ها می توانند یک افزودنی موثر و خوشمزه به رژیم لاغری باشند.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

17- گریپ فروت

گریپ فروت، میوه ای که شایسته برجسته شدن است. تأثیرات آن بر کنترل وزن مستقیماً مورد بررسی قرار گرفته است.

در یک مطالعه 12 هفته ای روی 91 فرد چاق، خوردن نصف گریپ فروت تازه قبل از غذا منجر به کاهش وزن 3.5 پوند (1.6 کیلوگرم) می شود.

همچنین در گروه گریپ فروت مقاومت به انسولین کاهش یافته است، یک ناهنجاری متابولیکی که در انواع بیماری های مزمن نقش دارد.

بنابراین ، خوردن نصف گریپ فروت حدود نیم ساعت قبل از برخی از وعده های غذایی روزانه ممکن است به شما کمک کند احساس سیری بیشتری کرده و کالری کلی کمتری مصرف کنید.

مطالعات نشان می دهد که گریپ فروت ممکن است اشتها را کاهش داده و کالری دریافتی را قبل از غذا خوردن کاهش دهد. اگر می خواهید وزن خود را کم کنید ارزش امتحان کردن را دارد.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

18- دانه های چیا

یکی دیگر از 20 غذا برای کاهش وزن دانه های چیا هستن. آنها از مغذی ترین غذاهای کره زمین هستند.

دانه های چیا دارای فیبر بسیار بالایی هستند که معده شما را پر کرده و اشتها را کاهش می دهد.

آنها حاوی 12 گرم کربوهیدرات در هر اونس (28 گرم) هستند که بسیار زیاد است. اما 11 گرم از آن مقدار فیبر است.

این امر باعث می شود دانه های چیا به عنوان غذایی کم کربوهیدرات و یکی از بهترین منابع فیبر در جهان شناخته شود.

دانه های چیا به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند، می توانند 11 تا 12 برابر وزن خود را در آب جذب کنند و ژل مانند شوند و در معده شما گسترش یابد.

اگرچه برخی مطالعات نشان داده اند که دانه های چیا می تواند به کاهش اشتها کمک کند، اما از نظر آماری تأثیر قابل توجهی در کاهش وزن ندارند.

با این حال ، با توجه به ترکیبات مغذی آنها ، منطقی است که دانه های چیا می تواند بخشی مفید از رژیم لاغری شما باشد.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

19- روغن نارگیل یکی دیگر از 20 غذا برای کاهش وزن

همه چربی ها برابر نیستند. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب با طول متوسط است که تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط (MCT) نامیده می شوند.

روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است که ممکن است سیری را بعد از غذا افزایش دهد.

نشان داده شده است که این اسیدهای چرب بهتر از سایر چربی ها باعث افزایش سیری و افزایش کالری سوخته می شوند.

علاوه بر این، دو مطالعه – یکی در زنان و دیگری در مردان – نشان داد که روغن نارگیل مقدار چربی شکم را کاهش می دهد.

البته ، روغن نارگیل حاوی کالری نیز می باشد. افزودن آن به خوردنی هایی که قبلاً می خوردید ایده ی بدی است.

شما نباید روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بلکه باید آن را جایگزین روغن های پخت و پزی که مصرف می کرده اید بکنید.

با این حال ، مطالعات نشان می دهد که روغن نارگیل نسبت به روغن های دیگر اشباع کمتری دارد.

لازم به ذکر است روغن زیتون فوق العاده بکر و خوب است. زیرا احتمالاً یکی از سالم ترین چربی های کره زمین است.

این 20 غذا برای کاهش وزن مناسب است

20- ماست پرچرب

ماست یکی دیگر از غذاهای عالی لبنی است.

داشتن یک روده سالم ممکن است در برابر التهاب و مقاومت به لپتین، که یکی از اصلی ترین عوامل هورمونی چاقی است ، محافظت کند.

ماست پروبیوتیک می تواند سلامت گوارشی شما را افزایش دهد. اما اطمینان حاصل کنید که از مصرف محصولات حاوی شکر اضافه خودداری کنید.

انواع خاصی از ماست، حاوی باکتری های پروبیوتیک است که می تواند عملکرد روده شما را بهبود ببخشد.

اطمینان حاصل کنید ماستی که انتخاب کنید حاوی باکتری های پروبیوتیک باشد. زیرا هر نوع ماستی حاوی پروبیوتیک نیست.انواع خاصی از ماست، حاوی باکتری های پروبیوتیک است که می تواند عملکرد روده شما را بهبود ببخشد.

همچنین، انتخاب ماست پرچرب نیز می تواند مفید باشد. زیرا مطالعات نشان می دهد لبنیات پرچرب – اما نه کم چربی – با کاهش خطر چاقی و دیابت نوع 2 در طول زمان همراه است.

ماست کم چرب معمولاً مملو از شکر است، بنابراین بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

سخن آخر

یافتن غذاهای سالم که در رژیم لاغری وجود دارد آسان است.

این غذاها عمدتا غذاهای کامل مانند ماهی ، گوشت بدون چربی ، سبزیجات ، میوه ، آجیل ، دانه ها و حبوبات هستند.

چندین غذای فرآوری شده مانند ماست پروبیوتیک ، روغن زیتون بسیار بکر و بلغور جو دوسر نیز گزینه های بسیار خوبی هستند.

به یاد داشته باشید برای داشتن تناسب اندام خوب تنها تغذیه مناسب کافی نیست. رژیم غذایی مناسب باید همراه با ورزش مناسب باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.